Startsida

fredag 20 februari 2009

Vad bra det går när man lyssnar på Bruce Springsteen

20 februari 2009 dagens namnsdag Vivianne - Grattis Tobbes mormor, glöm nu inte det Jannice att gratta henne!

Äntligen fredag. Veckan bara springer i väg ... den går lika fort som helgen brukar göra. Det känns ju bra. Här är allt himla bra. Jag känner mig på topp. Så det blev en kort sovstund för att vända på steken så att säga. Fram med Bruce Springsteen och fixa till en bulldeg. Snart tror väl Ni alla läsare att jag har fått ett nytt begär. Jag menar vad det gäller att baka. Men jag gillar att baka och tycker att det är roligt när det går åt. Så idag blev det kanelbullar. Det är ju alltid bra att ha hemma i frysen om det kommer någon.

Eventuellt skulle vi få besök av gubbens jobbarkompis med sambo. Det är alltid trevligt med besök. Jag gillar att umgås och att hitta på saker och ting. Men i dag blir det bara en enkel fika och det är inte fy skam.

Jag har ju fått ett nytt besök i bloggen....min kära jobbarkompis Petra. Det var roligt att du har kollat in och att du har fått "tummen på tangentbordet" så att du kunde skriva några rader. Jag kan ju erkänna att jag blev så himla glad när jag såg ditt namn på Jannices blogg. Så då var det bara att lägga in länken till mig. Nu vill jag bara tala om för dig att du ska inte vara ledsen eller orolig för framtiden. Tänk nu att det här kommer att gå bra och försök att göra så gott det går av det hela. Självklart är Ni uppe mitt i ett "himla" jobbig tid. Men allt reder sig. Jag vet av egen erfarenhet. När gubben och jag hade köpt vårat hus i Almunge så tog det inte lång tid innan gubben blev arbetslös. Det tärde på både ekonomin och förhållandet. Man ville inte gå hem liksom när han var hemma och han kände sig inte behövd osv. Tre fina tjejer hade vi då och de var mitt uppe i skolstartsåldern. Min lön gick då bara till huset, maten och barnomsorgen. Inga pengar till något annat. Men försök nu att tänka posetivt - Det kommer att bli bra. Även fast det kommer att vara en tuff tid. Vem vet Mattias kanske har jobb snart igen. Eller så kommer han att få lägga ner hela sin skäl på att utbilda sig som han var inne på. Ta det nu lungt och tänk inte på allt. FAST DET ÄR SVÅRT! Börja att tänka på vad kan vi göra för att få mera pengar i plånboken. Se över matlagning, brödbak osv. Det finns mycket man kan göra. LYCKA TILL.

Kram på er alla fredagsdiggare nu är den här!
Marie

2 kommentarer:

  1. Veckan går fort, men de är väl skönt.. fredagar är ju bäst :) hihi..
    hihi, gott med bulla :) hihi.. puss

    SvaraRadera