Startsida

fredag 13 februari 2009

Utpumpad och fredagen den 13:de

13 februari 2009 dagens namnsdag är Agne, Ove - så grattis Owe på jobbet!

Vad tusen händer i ens liv. Ja ...många kan ju tycka att det inte händer någonting. Men även fast det inte händer någonting så finns inte den förbaskade tiden. Vem kan förklara den ekvationen för mig? Allt handlar om självdisiplin. Eftersom min gubbe inte gillar att jag sitter vid datan i timmar så har jag gått över till detta som kan rekomenderas för husfridens skull. Timer eller äggklocka som många kallar denna sak för. Så när man är en nattsuddare som jag då har blivit så försöker jag att sova så länge det bara går. Men oftast så blir det bara runt 6 timmar - kanske lite lite kan många tycka - men jag håller mig flytande på det! När jag då vaknar upp så blir det först "en sväng på motionscykeln" 20 min, sedan går jag och sätter på datan samt för att göra min frukost. På med timern igen 30 min datatid SAMTIDIGT som frukosten intas - mest för att få mera tid. Så alla data älskade människor använd ett tidtagar ur för att få ditt förhållande på rätt köl.
Vad har då hänt under veckan. Ja som vanligt händer det ju saker varje dag och inget kanske är så speciellt att skriva om. Men i alla fall så i går torsdags blev det lite annorlunda i min vardag. Sov då alldeles för lite - bara 4,5 timmar. Cyklade och HOPPADE ÖVER datan ( kan Ni tänker Er) sedan bar det in till Uppsala där jag och gubben hade bestämt oss för att träffas på IKEA. Så himla bra system de har på IKEA måste jag säga. Vi var ute efter Billy bokhylla i ek med vitrindörrar. Tanken var att vi skulle köpa detta vid jul och få till ett skåp till gubbens "leksaksbilar ". Men det fanns då inte hemma i julas. Så enkelt man bara går in på deras hemsida och skriver att man vill ha information om när varan kommer in i lager på den butik man önskar. Sagt och gjort! Så det kom ett mail i veckan om att nu fanns det minnsan 25 st i lager. Så då måste man ju hänga lite på låset. Vilket vi då gjorde - så nu vet ju vi vad vi ska syssla med i helgen. Efrer besöket på IKEA vart det en sväng till Willys för att införskaffa lite till kylskåpet.
Efter Willybesöket fick jag då skjuts av gubben på min "vänträff". Min vän Anette och jag tog oss i kragen för att besöka ett matsälle i Uppsala - nämligen Venedig kök & bar. Där utnyttjade vi våran kupong på "Ät 2 och betala för 1". Själva stället var det inget fel på, en mysig lokal pub eller vad man nu ska kalla den. Mycket folk var det också - men vad tusan fanns maten någonstan på tallriken? 4 pyttepytte bitar fläskfilé och ½ kg vitlökssmör några strimlor med sallad och tomatskivor som var tunna som frimärken! Men pommes fick vi så vi blev nöjda. Ja, ja.... vi fick ju vara nöjda med att vi hann träffas och språka lite. Men tur var väl att vi hade gått in på kondiset först och köpt oss en strösselkaka( en gigantisk bulle med krämig vaniljkräm i mellan). Denna kondisbulle tog vi oss hem för att dricka gott te och umgås med Anettes familj en liten stund. MYSIGT vill jag säga. Sedan var Anette så himla go´och skjutsade mig till mitt arbete. Tusen tack!

Oj oj nu piper det i klockan! Dags att sluta.
Må så gott alla gran och tallkottar.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Oj va kul att du är tillbaka till bloggande igen :) hihi.. jag har sakffat en mat o motionsblogg nu :) haha.. så där kommer de dyka upp lite recept o anant smått o gott :) puss

    SvaraRadera
  2. Ja självklart hjälper jag dig mor med dessa prylar :) haha.. vi får ta o komma till er någon dag :) puss

    SvaraRadera