Startsida

söndag 22 februari 2009

Snö oväder som måste komma ner

22 februari 2009 dagens namnsdag är Pia - så grattis alla Piaor på jobbet, två stycken som jag känner samt min gamla klasskompis.

Söndagar är väl härliga. Gubben och jag gick inte upp förrän klockan var runt 11. Det är bra att sova ut någon dag. Men gubben har haft ont i sin stackars nacke i går kväll och i natt. Så jag fick göra en massage på honom med Voltaren gel. Då kändes det bättre sa han. Han får ofta ont i nacken. Han har special kudde och tydligen så är det nerver som vandrar sin egen väg i just hans nacke. Jag frågade honom om han hade gjort något speciellt. Då sa han att han hade stretchat. Så det behöver bara vara så lite för honom.

I dag fick jag ju sätta på en tvättmaskin och hämta ved. Så gubben tog detta med snöskottningen. Kanske inte lämpligt med tanke på hans nacke men vad tusan något måsta han ju göra han med.
Sedan har jag förberedit kvällsmaten. För i kväll ska jag åkta till Willepille och sova över för att passa honom i morgon. Hans mamma ska närmligen jobba 12 timmars pass. Inte för att det är så roligt att jobba 12 timmar i streck. Men de skulle visst ha APT (arbetsplats träff) och då skulle det bli spinning - det kan ju vara kul. Men jag kommer ha minst lika roligt jag som ska se efter ett lite vilddjur. Längtar.

Så må så gott så länge alla!
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. åh duktiga mamma va du är snäll o ta hand om wille bus :D hihi.. stackars pappa med sin nacke. hoppas han blir bra snart. puss

    SvaraRadera
  2. Hihi,ja. Du kommer få de trevligt imorgon du med=) myspys.. Kul med spinning. Ser fram emot de faktiskt!!!

    SvaraRadera