Startsida

måndag 9 februari 2009

Semlor och tårtbak

9 februari 2009 dagens namnsdag är Fanny,Franciska - jag har en nalle som heter Fanny.

Då var det dags med födelsedag i dag. Men vi firade det igår och det är Jonatan som fyller. Jag hade gjort en marängtårta (som hör till hans favoriter) och så for vi till Gunsta för att fira honom, i går alltså. Mycket trevligt. Jag kan ju säga att han väldigt glad över sitt paket också. Han fick 2 par hemstickade raggsockor och ett presentkort på IKEA. Han blev överlycklig för raggsockorna - de blå med oranga ränder åkte på direkt.

I dag skulle jag göra så himla mycket tänkte jag igår. Men det blev inte så. Jag hade tänkt mig att frosta av frysen, baka semlor, plantera om blommor och tvätta. Men det blev bara hälften av allt - semelbak till jobbet och en maskin tvätt. Bättre än ingenting alls.

Som vanligt förstör ju denna data min tidsplanering. Jag sitter fast som klister i stolen. Så jag har bestämt mig själv för att innan jag sätter mig ner bestämma en tid som det är slut på datatid.
Må så gott
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Hihi..jag borde också ha datortid. Men idag har jag varit bättre på datatiden :) hihi..
    Har kanppt suttit här.. hehe..

    Åh a du bakar och står i :) du är duktig lilla mamma..

    pusss

    SvaraRadera
  2. ok,kul att han gilla raggsockorna..

    SvaraRadera
  3. Härligt med hemstickade raggsockor! Kul att han gillade dem.
    Va duktig du är som bakar egna semlor!
    Kram

    SvaraRadera