Startsida

lördag 7 februari 2009

Orolig för tiden

7 februari dagens namnsdag Rikard,Dick.

I morse var vi i Almunge på melodikryssfrukost. Det är så himla mysigt att umgås på det sättet. Önskar att flera skulle gilla detta sätt att umgås. Tex. att man träffas i HV och kryssar alla tar med sig sin egen frukostkorg. Det vore något. Vilken sammanhållning det skulle bli. Åsa är i alla fall väldigt duktig på att baka och fixa. Hon hade gjort hemma gjord musli , jag säger bara fy tusan vad god den var. Sedan hade hon gjort mumsiga frallor. Man får sådan lust att fixa som hon! MEN VAR FINNS DEN TIDEN! Jag fattar inte. När barnen var små bakade jag nästan jämt, hur han jag med då? Det gäller väl bara att ha bra planering och självdisiplin. Planeringen är det kanske inte så stort fel på men självdisiplinen. Jag tror att jag har börjat blivit lat!!!

Vi passade även på att kasta lite glas, tidningar och metallförpackningar när vi ändå åkte förbi återvinningscentralen i Almunge. Det känns skönt att bli av med lite sopor.

Sedan bar det hem till paradiset Knutby och där har jag gjort tre nyttoprylar när jag kom hem.
Först slängde jag i gång en tvätt. Sedan en förberedelse till min svärsons födelsedagskalas ( vågar inte säga utifall han läser). Samt en rengöring i duschbrunnen. Det känns alltid bra när man gör sådana nyttoprylar.

Så har jag skickat ett mail till vänner i Almunge om att ta en pizza, ett glas vin eller öl med oss den 28 februari på August. För då nalkas det lite roliga saker på "byn". Kareokekväll!!! Inte för att jag ska gala men vad tusan roligt att se andra gala.

Vi har även bokat in boende och biljett för att kolla på Schotts och Lars Kristerz. Det ska bli skoj.
Nej nu måste jag inna in på facebook innan "min datatid" tar slut!!!!
Må så gott!
Kram

4 kommentarer:

  1. haha va kul att ni också ska på kareoke kväll :) hihi.. då ses vi där.. hihi..

    Vilket otroligt bra förslag med melodikrysset :)

    puss :D

    SvaraRadera
  2. Den där melodikryssfrukosten i HV slår jag ett starkt slag för! I'm in!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hehe! Skojj med karoekekväll!! Jessica frågade om jag skulle dit. Men jag vill inte sjunga. Så jag tror jag skippar de.. Fast tobbe jobbar ju endå då. men vi får se.. jag blir nog hemma iaf.. ja,var tar tiden vägen?! de undrar ja med. åh,hemmagjord músli. mums..

    SvaraRadera
  4. Kul med karoekekväll! Jessica fråga om ja skulle dit. Men jag vet inte. Får se =/ haha. Ja,var tar tiden vägen? De undrar jag med.. Gott med hemmagjord müsli. Hur gjorde hon den? Har du något recept?!

    SvaraRadera