Startsida

onsdag 25 februari 2009

Halva jobbveckan gått

25 februari 2009 dagens namnsdag är Sigvard, Sivert.

Halva jobbveckan har gått. Jag tycker som vanligt att veckorna springer iväg. Men det är väl så när man tycker att livet leker och att allt är som det ska. I dag t.e.x när jag hämtade posten fick man ju vårkänslor. Luften ute var lite ljummen och fåglarna kvittrade som bara den. Små fåglarna är mina "husdjur". Jag älskar att kolla in dem när de äter från fröautomaterna som vi har. De är söta.

Min dagliga cykelrunda är även gjord. Jag hade ett mål som i måndags skulle jag utöka min cykeltid till 30 minuter. Men jag var ju inte hemma då och det blev ingen cykelrunda alls. Så i går skulle jag då programera in ett tygre program på cykeln och cykla i 30 minuter. Men efter 20 minuter så funderade jag "vad tusan håller jag på med". Så då blev tanken bättre med 20 minuter på cykeln än ingenting alls. Men idag var jag mera taggad - 30 minuter med lite motstånd på min cykel. Det gick - fast det kom ju en och annan svettdroppe från pannan. Men så himla skönt efteråt. Man tar en veckotidning och blädrar i och cyklar samtidigt. Så går 30 minuter fort. Vad är 30 minuter på dygnets 24 timmar - ingenting. Man måste planera in sin tid så att man mår bra. Ta nu tag i Er alla och tänk lite på vad Ni gör om dagen. Det finns tid till allt.
Jag hann även med att baka två toscakakor till gubben. Han ska bjuda på fika bröd på fredag på jobbet. Så nu är det bara mysa kvar som gäller för hela slanten.
Kram på Er!
Marie

3 kommentarer:

  1. Duktig mamma som tränar :) Puss

    SvaraRadera
  2. duktig du är som tränar..

    SvaraRadera
  3. Jo han åt en liten bit av denna lasagne :) fast han gillar ju mer kött än grönt :) hihi.. pusss

    SvaraRadera