Startsida

tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen

24 februari 2009 dagens namnsdag Mattias, Mats - Grattis Mattias på jobbet!

Bara 10 månader kvar till julafton! De Ni jag älskar julen. Tänk vad roligt det är att få ge bort en massa paket.....hoppsan där försa jag mig allt....jag menar tänk vad roligt tomten får ha det när han ska ge alla snälla människor paket. Jag hoppas verkligen att jag kommer att julpyssla mera hemma än förra året. Nu vill man ju att William & Alexander ska komma ihåg olika saker tills de blir stora tex. hos mormor & morfar finns det pepparkakshus och massor av tomtar. Jag är ju en sådan människa att jag börjar ju redan nu att tänka till vad som ska inhandlas i julklapp. Man måste ju spara pengar till det liksom. Oj Ni skulle bara se min budget varje månad. Gubben funderar om jag är knäpp. Men jag tycker om att ha koll på mina pengar. Jag spar var månad en slant till julklappar/persenter som jag då öronmärker i mitt konto. Tänk vad skönt det är att veta att det finns pengar. Jag tipsar om någon funderar på hur det hela går till.

I dag är det ju semel dag också. Så eftersom gubben gillar semlor så himla mycker så har jag faktist tagit fram semlor i från frysen. Jag har hunnit bakat 3 satser med semlor bara på några veckor. Men nu blir det inga mera semlor än de som finns i frysen för denna säsong. Annars gillar jag att baka speciellt när jag vet att det går åt.

I söndags kväll åkte jag till Heby och skulle natta kvar där. Allt för att få vara med William en hel dag då hans mamma & pappa skulle jobba. Sedan kom gubben på måndagskvällen och hämtade upp mig för att jag skulle ju göra ett nattpass på jobbet. Allt gick bra både med barnvakten och jobbet. Jag kan ju säga det att visst var jag lite trött men tänkte man bara lite på vad MYCKET William gav mig med sina små tricks, pussar, kramar och konstiga ord så blev jag pigg bara på tanken att få vara nära honom. Snacka om energiladdare. Det borde alla ha.

I morgon är det lön dags igen - konstigt min förra lön var inte slut!!!! Ja, det var ju inga mängder kvar men några hundra lappar. Kändes väldigt bra. Så idag har jag delat upp min lön så att den far till olika konton och sparanden. Vi ska ju köpa oss ett par nya utemöbler. De gamla gav vi bort till bättre behövande - samt vi gillade de inte riktigt. Så man får väl hålla lite koll när det kommer nya ute möbler till försäljning.

Då var det bara fika kvar och mysa med gubben innan jobbet.
Ha det så himla bra nu alla go´glaa´människor.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Du är duktig med din budget, och jag ahr också blivit det :) hihi tack vare dej mamma :) hihi.. pusss

    SvaraRadera
  2. Joo kände för en ny färg på bloggen :) hihi.. (blått är flått).. haha..

    föresten ska ni till agust på karoke? puss

    SvaraRadera