Startsida

söndag 15 februari 2009

Besök på gamla gatan

15 februari 2009 dagens namnsdag är Sigfrid.

En otrolig skön söndag måste jag medge. Både gubben och jag försökte att sova så länge det bara var möjligt. Det blev BARA till kl 10 för då ringde min kära mor på telefonen. Gubben svarade. Min mor frågade om vi sov och han är ju lite finkänslig så han sa att vi låg i sängen i alla fall. Jag prata med henne lite och då sa jag till henne att hon väckte oss. Men jag blev inte arg eller irreterad. För hennes motivering var ju men klockan är ju 10 så då tänkte jag att vi var vakna. Det brukar man ju vara. Men i mitt fall kan det lätt bli så nu förtiden att jag sover ikapp lite efter missad sömn från veckan som varit. Men det kändes bra att vakna kl 10. Tack mor för att du ringde!

Efter intaget av frukosten så måste man ju göra något nyttigt mer än att sitta vid datan. Så vi hjälpets åt lite här hemma med att dammsuga och att skura lite i badrummet. Självdisiplin! Jag mår faktist väldigt bra av att göra olika saker varje dag.

Sedan bar vi iväg till Almunge till gatan där vi bodde innan vi kom till detta paradis. Ett besök hos min "personliga bankman". Men själva banktjänsten uppkom i helgen och det var redan bestämt tidigare i veckan att vi skulle göra ett besök hos familjen Eklund. De hade renoverat lite på övervåningen och ville att vi skulle komma över. Mycket tjusigt vill jag säga. Sedan blev det kaffe med gott fikabröd och t.o.m tårta. Vad firade de igentiligen? Ja det framgick inte men det var himla mysigt. Så mitt nästa mål på denna gata är min andra kära granne som jag måste besöka också, det har jag lovat henne. Jag lovar så mycket och hälften blir gjort. Men det är ett mål jag har att genomföra det jag vill här i livet. Så Lill, håll ut jag kommer! Vill ju inte mista någon så trevlig kompis som du. Måste också berätta att det smides planer hos familjen Eklund. Största dottern och jag .....vi får väl se vad det blir med det.

En sen middag blev det och en film. Sedan tog söndagen slut. Men det kommer flera söndagar är jag säker på om inte jorden går under. Vilket jag inte tror på.

Må så gott alla kära vänner
Vi hörs.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Trevligt med besök hos familjen eklund :) hihi..
    Ni verkar ha haft en mysig söndag :) puss

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med besök hos familjen eklund :)
    Jaa de är lätt att man fastnar vid datorn. Det är jag expert på.

    SvaraRadera