Startsida

onsdag 4 februari 2009

Beroende framkallande sak

4 februari 2009 dagens namndag Ansgar,Anselm.

Jag lever fast man kan ju börja fundera när jag inte har skrivit på ett par dagar. Jag har blivit beroende av facebook tror jag. Alltså på jobbet pratar vi inte om så mycket annat. Så fort jag vaknar så sätter jag på datan. Det gjorde jag även förut. Nu kollar jag snabbt igenom mina mail - är det något viktigt så fixar jag det på en gång. Sedan snabbt in på facebook. Ja men va´tusan jag läser inte äns Aftonbladet, Expressen eller UNT längre. Sedan så läser jag ju självklart mina tjejers bloggar. Men sedan in på facebook igen. SKA DET VARA SÅ??? Det kanske är normalt.
Men jag har även gjort fynd i dag tycker jag. Köpte lite DVD filmer och PC spel. 11 st produkter för 530 kr inkl. porto. Inte illa. 2 saker är till påskäggen till mina barnbarn. Hemlis hemlis!

Annars rullar livet på här i Knutby. I dag är det precis 1 år sedan vi flyttade till vårat paradis Knutby. Vad himla fort tiden har gått. Nu gäller det bara att förverkliga lite drömmar som jag har. Men drömmar är bra för själen. Man mår himla bra av att ha drömmar. Har Ni tänkt på det? Sedan ska man ju göra sådana saker som man verkligen vill i livet. Så just nu i mitt liv finns det drömmar om att resa mycket - både i Sverige och utomlands. Men det kostar pengar. Spara varje månad så kommer man säkert någonstans. Sedan vill jag fixa till huset. Men nu ska vi ju bo här tills vi blir så gamla att vi inte orkar med att bo här längre - så här behöver man inte ha bråttom. Även denna dröm kostar pengar. Men en bit i taget vad det gäller båda mina drömmar.

Ska passa på att gå in på facebook en sista stund innan nattpasset på drömfabriken. Gubben vilar sig i soffan så då behöver jag inte ha så dåligt samvete.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Ja, det låter helt normalt med facebook-nojan. Så där är jag också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha :) jaa de e kul ibland o va inne på facebook, jag kikar hellre in på min blogg och fixar, men jag är nog mer ut o går nu för tiden än sitter vid datorn, förut var de mer dator och mindre gå :) hihi.. klart man får sitta vid datorn lite ju :D hihi..

    Oj,, när är de påsk d??

    puss puss ifrån oss

    SvaraRadera
  3. hehe,ja nu förstår du att vi tyckte de va skojj me facebook. de är en bra sida när man vill ha kontakt för alla har typ facebook:) nu ska ja sova. puss

    SvaraRadera
  4. Du har blivit utmanad. Läs i min blogg.
    Kram

    SvaraRadera