Startsida

torsdag 19 februari 2009

Ber om ursäkt

19 februari 2009 dagens namnsdag är Gabriella, Ella - Grattis min chef Gabriella och mitt "barnbarn hund Ella".

Jaha där fick man på nöten! Glömde säga grattis till katten Frida i går på hennes namnsdag. Ber om ursäkt Frida ... jag ska skärpa mig.
Gårdagens kompis fika blev inte som planerat. Monica låg hemma i sängen med halsont och feber. Tråkigt. Krya på dig Monica! Men Dennis kom i alla fall. Det var trevligt. Han är ju så himla duktig med detta att avstå från det goda i livet. Han åt ingen semla. Det klara han galant. Han hade visst varit hård mot sig i flera veckor. Så där blir det garanterat ett bra resultat.

Men jag gick upp i dag och gjorde en ny semledeg. Ja för vi ska göra ett besök i Almunge och tänkte då ta med mig semlor. Mums. Tur att man bara äter semlor en kort stund på året. I alla fall gör vi det.
Annars flyter det på i livet och det känns bra allt nu. Speciellt när vi fick huslåneavien. Räntan hade ju gått ner. Vi har ju delat upp på tre olika lån. Där vi har två lån med rörligränta. Så på en månad hade det skjunkigt med 1800kr inte dålig vill jag säga. Så då kan man hitta på roligare saker för dessa pengar. Något posetivt i allt elände uti i världen.

Nej en snabbis in på facebook också innan vi drar vidare.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Haha.. nää ingen fara med frida :) hon klara sig.. hehe.. :)
    Kul med besök ifrån er, borde egentligen också avstå semlan.. men det är ju för himla gott..
    puss

    SvaraRadera
  2. Hej nu har jag fått ändan ur för att skriva en kommentar. Har varit in och tjuvkikat utan att skriva förstår du ;-)

    Ja tjejerna är inte mer än lite snoriga och hostiga så de är "friska". Jag mår sådär, arg, orolig, ledsen och full av jädraranamma i form av att det här fixar vi i en salig blandning omvartannat.

    *Mums* en semla hade inte varit dumt man kanske ska vara en god husmoder i helgen och prova på att göra egna jag också.

    SvaraRadera