Startsida

lördag 21 februari 2009

Att få vara med den som man älskar

21 februari 2009 dagens namnsdag är Hilding.

Äntligen lördag!
Först min dagliga cykelrunda på 20 min. Sedan bar det iväg till Almunge. Först soppstationen och sedan melodikryssfrukost hos Berggren. Mysigt som vanligt. Men vi saknade herr Berggren. Han hade tagit sig in till Uppsala för att senare åka vidare uppåt. Han skulle nämligen åka öppet spår i Vasaloppet. LYCKA TILL!

Vi åkte vidare när vi ändå var på språng. Så ett besök hos svärfar i Enköping. Han bjöd oss på en super god köttgryta. Han är otroligt duktig på att laga mat. Allt vi har ätit hos honom smakar perfekt. Men han har mycket grädde i maten. Efter maten blev det en sedvanlig fika och lite snack om ditt och datt. När det var dags att åka hem tog vi en sväng in till Enköping och till macken som han brukar vara på. Där tvättade vi våran bil så hoppas att den håller sig ren nu tills på tisdag när det är dags att besikta.

Ett snabb besök hos ICA Maxi Stenhagen hann vi också med. Lite mjölk, mjöl och lördagsgodis.
Sedan levererade vi också post till Jeanette. När vi ändå var i farten så åkte vi till min mor och far för att hämta en kasse med William mat som blev kvar glömd och så tog vi hem spjälsängen och barnstolen. Vi har ju plats här hemma för dessa saker och min mor & far har så mycket saker att det blir lätt trångt.

Så nu är det mys med den som jag älskar - gubben min. Så lite stearinljus, lördagsgodis och TV -tittning blir det. Det är mysigt att vara tillsammans.

Hoppas att Ni alla har det lika mysigt.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Oj ni har verkligen haft fullt upp idag :) hihi.. vi såg föresten er idag, ni svänge ut med bilen ifrån moga vägen :) stefan hejja. jag satt i baksätet med alexander o stefans kuin satt i fram, ni kanske såg oss? Hihi..
    Åh va kul att ni åkte lite överallt idag.. :) skoj skoj..
    Jaa farfars mat är såååå himla god.. smaskens.. hoppas ni hälsade ifrån oss..

    Puss

    SvaraRadera
  2. vilken myspys dag o kväll ni hade.. hehe,ja vi ses imorgon..

    SvaraRadera