Startsida

lördag 17 januari 2009

Williams,Johannas & Åsas födelsedagsfester

17 januari 2009 dagens namnsdag är Anton, Tony - Hoppsan grattis brorsan!

Dagen började med väckarklocka för att hinna med att hjälpa till med tårtor till Williams 1 års
kalas. En marängtårta och en marsipantårta var beställda.
Efter tårt bestyren åkte vi till Almunge för att få uppleva Åsas & Johannas mycket spännande födelsedagsfest. Melodikryssfrukost som födelsedagsfest. Jag måste säga att det var mycket lyckat och vilken frukost - jag lovar det var värre än att äta resturang frukost. Det fanns allt på denna frukost, gröt, fil, yohurt, frukter av alla dess slag, nötter, bär, urgått bröd med mängder av pålägg, juice, kaffe & te, ägg (som var kokta 1 minut och 30 minuter - ja , det stod det på lapparna men det var en markering för att veta vilka som var löskokta och hårdkokta.)Jag har säkerligen glömt något för det fanns mat för ett helt regemente. Några av gästerna kom i morgonrock det var hur mysigt som helst. Sedan var det stränga regler om hur det skulle gå till så att man verkligen hörde frågorna på P4. Men så fort någon kunde svaret så var det fritt fram för att prata med sin bordsgranne igen. MYCKET LYCKAD FEST.
Tyvärr var vi tvugna att åka för att hinna med nästa födelsedagsfest - William 1 år. Vi hämtade upp min mamma i Uppsala och pappa ville vara hemma med Bianca. Vi kom först och det kändes bra eftersom vi hade tårtor med oss. Tyvärr hade marångtårtan runnit lite i bilen - men jag hoppas att det går att få bort. Sedan kom en till utav mina juveler -Alexander. Han är så himla söt , för när något inte passar denna lilla herre blir han så arg så man hör att han tar i ända från tårna. Det är jättegulligt. Det var mycket roligt att träffa alla, Tobbes syskon, föräldrar och mormor & morfar. Det var även jätteroligt att träffa Ulrica och Fredrik.
Måste även passa på att tacka Magda för mönstrena - har inte hunnit kolla på dem så mycket eftersom vi slog på TV direkt när vi kom hem. Men jag ska göra en närmare titt i morgon på dem. Vi fick också ett inbjudningskort från Alexander till dopet. Det ska bli roligt.
Jag måste nog sluta nu för John Blund svängde visst förbi.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. hej hej mammasen..

    Va du är duktig som fixar med tåror..
    haha.. va kul.. hörde att de va mojje som kom i morgonrock... hihi.. är han inte uppe så sent?? haha..

    Jaa lilla alexander blir lite orolig och arg när han precis har vaknat och när det är mkt folk.. men han är ju för gullig!!!

    Puss på dej, hälsa till pappa..

    SvaraRadera
  2. Haha, ja Mojje är ju för rolig! Är det någon som spexar till det så är det han.
    Vilken härlig födelsedagsfest! Fantastisk kul idé faktiskt.
    Jag är inte säker på mönstren ifall det var såna du var ute efter men jag hoppas de kan komma till användning ändå. Hittade mönster på en manchester-hängeslbyxa med jacka à la 70-tal. Du vet sån där byxa med dragkedja från grenen och upp. vill du ha den också så får du den.
    Mönstren ligger ju bara och skräpar här hemma annars.
    Ja, Alexander är ju för söt. De är ju så söta de små när de blir arga (konstigt nog), men de är lika söta när de skrattar också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har fått en mamma-award. Kopiera den från min blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. roligt att ni hade skojjigt.. vi vart sluta och wille ville inte somna. haha,vi låg ca 1,5 timme i sängen med honom. men han var pigg. de var nog för att han sov sen middag:) hehe nu sover han som en stock:D

    SvaraRadera