Startsida

onsdag 7 januari 2009

Åter på jobbet

7 januari 2009 dagens namnsdag August, Augusta.

Både skönt och inte skönt att börja jobba. Jag hade lite svårt att sova i natt. Vaknade flera gånger. Det kanske är någon slags ångest. Det var flera på jobbet som hade svårt att sova. Så är det när man har varit ledig en längre tid. Men det är bara att bita i det sura äpplet!

Gubben och jag tog en sväng till IKEA efter jobbet. Vi köpte en födelsedagspresent till William. Men tyvärr så kan jag inte berätta det här utifall han får för sig att läsa!!!! Vi skulle kolla in en Billy bokhylla i Ek med glasdörrar också till gubbens bilsamling. Men den var ju naturligtvis slut. Men det få bli en annan gång som det blir inköp då. Jag köpte mig en "Knodd" i alla fall. Ja nu funderar ni säkert vad det är för något - jo en plåt burk/hink som jag ska lägga galjar i. Så ser det lite bättre ut än en svart sopsäck inne på toan. Jag skulle vilja köpa något som man kan lägga veden i också. Vi har bara en wellkatong bredvid spisen - ser inte så hemtrevligt ut precis, men praktist att ha en större mängd ved inne så man slipper springa ut flera gånger.

Om Ni som läser min blogg är intresserad av viktminskning ska Ni gå in och kolla en tjej som heter Anna och har gått ner mera än 50 kg. Här är länken
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098
Jag brukar kolla där lite titt som tätt. Man blir facinerad av hur duktiga en del är. Men det klart väger man ca 130 kg så kanske det går lätta att rasa i vikt. Hon är duktig. Nu hade hon även gjort ett veckoschema såg jag. Om man verkligen ser till att bara skriva ner olika matschema tror jag att det fungerar. Samt att man rör på fläsket också så klart.

Nu väntar sängen kan jag säga.
Ha´de
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Jag såg också att hon hade gjort ett matschema :) verkligen bra..

    jaa de är nog för att du varit lång ledig som du vakanr.. stefan hade svårt och sova han med..han hade nog glömt att han inte va ledig längre, så han började me att byta blöja på lilleman i natt, men jag vaknade innan han hann göra det så jag tog över.. :)

    Puss

    SvaraRadera
  2. jag har också beslutsångest att komma till jobbet imorgon. men endå jobbar ja bara fredagar. fadt ja vill jobba o så..hehe. men de kommer gå bra tror jag. =)

    SvaraRadera
  3. Jo, så är det alltid när man ska börja jobba. Hade jämt så på söndagskvällar när jag gick i skolan.
    Jag hittade ett antal klädmönster på vinden och några av dem var på klänningar. Jag är inte 100% säker på att de är från 50-60-talet men du kan ju kika på dem. Jag ska till BVC i Knutby näst nästa vecka tror jag så jag kan ju lägga dem i din brevlåda då (om jag kommer ihåg). Är det inget du vill ha kan du ge dem till Jessica så kan hon lämna tillbaka dem ihop med dopfest-boken hon fått låna av mig.

    SvaraRadera