Startsida

måndag 19 januari 2009

Sjukhusbesök


19 januari 2009 dagens namnsdag Henrik


I dag var jag tvungen att gå upp med tuppen för att jag hade fått en remistid på Akademiska. Jag hade en tid kl 9 på neuromottagningen. När jag väl kom dit fick jag mig min första obehagliga känsla när jag skulle betala - 230 kr. Vad tusan vad dyrt det var tänkte jag - men väl inne hos doktorn blev det en 45 minuters genomgång av reflexer och ögonen. Ja, pengarna får jag ju tillbaka utav jobbet - men är det verkligen så dyrt? Väl under undersökningen kom min andra obehagliga känsla - doktorn!!! Jag brukar inte ha förutfattade meningar och är inte på något sätt rasist. Men tänk Er själva att vara ensam i ett rum med en utlänsk läkare som hade lite svårt att förklara saker och ting. Samt när han skulle göra en koll på mina ögon, så släkte han lampan i rummet och stod så lära mig att han kunde lika bra ha "kysst mig". Jag kände hans andedräck.

Det var inte alls mysigt kan jag säga. Men till slut hämtade han även en svensk läkare som kollade lite också och sa att de kunde inte hitta något fel på mig. Så tanten kommer nog att hålla ett tag till!

Jannice funderade lite över vad jag skulle ha Olivas klänning till. Det vore väl fint att kunna ha en sådan klänning på sig när man åker i finbilen. Eller hur? Men det gäller att hitta ett mönster som jag kan sy det ifrån.

Jag har även fått en mammablogg -award av Magda. Ska se om det fungerar att kopiera den, tydligen måste jag först spara den. Oj ...Magda tänk om jag inte klarar. Jag lyckades!!!! Men ska jag göra något mera nu? Tänk på att jag är nybörjare.
En dag går så himla fort och jag hoppas att denna natt gör det också - det brukar gå fort på nätterna när man jobbar. Måste bara skryta lite att första natten vi jobbade alltså förra måndags natten då var vi uppe och nosade på rekordet. Rekordet ligger på 199000 antal enheter ut. Vi hade då 198700 antal enheter. INTE DÅLIGT, vill jag säga. I torsdags blev jag indragen till en utav maskinparkschefen och han drog fram detta "nosa på rekord" pappret. Han frågade också varför just nätterna kör så bra. Men det är ju inte konstigt sa jag - dels har jag fått ett gäng som gillar att göra bra ifrån sig samt man slipper alla möjliga människor som kommer och ska fråga om dittan och dattan.
Så är det!
Må så gott alla gran och tall kottar.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. OK,då vet jag. bara så du vet så svarade ingen på de nr med embalngesopsäckarrna =(

    SvaraRadera
  2. Ok.. vilken läskig typ på sjukhuset.. sånt är man ju också rädd för.. samt kostnaderna.. så himla dyrt.. allt kostar pengar tyvärr.. tur att du får tillbaka de där slantarna sen.. puss

    SvaraRadera
  3. skönt att de inte hitta något fel på dej föresten.. puss

    SvaraRadera