Startsida

torsdag 1 januari 2009

Årets första dag




1 januari 2009 Nyårsdagen.







Hoppsan vad fort allting gick i går. 2008 års sista dag. Gubben och jag var ju barnvakt till William. Vilket var jättemysigt vi längtar redan tills nästa gång. Men som alla vet hur det kan vara med små bus frön, och speciellt när man är mormor & morfar. Då är det ju så att man har helt plötsligt massa mattider som ska hållas, samt att när man "släpper loss" lilla barnbarnen så måste ju en utav oss gå med och kolla så att ingenting stoppas i munnen, blir nerdraget som kan skada lillen, upptäcksfärd i trappan eller går för nära våran spis. Men oj vad det ger mycket tillbaka ska Ni veta. Sedan måste man ju ta sin lilla runda så en promenad på ca 1 timme blev det.



Förbredelse inför kvällens taccomåltid. Våra vänner Dennis & Monica kom över och åt med oss.
Tänk vad taccos är gott. Jag skulle kunna äta det flera gånger i veckan tror jag. Vi hade det mysigt tillsammans och tittade på TV. William hade säkerligen bestämt med sig själv att han skulle se raketerna. För jag nattade honom runt kl 20 och han vaknade till ca 23.30. Då villa han inte sova i sängen. Kanske för att jag brukar ta honom till våran säng runt den tiden. Så han fick då komma upp en liten sväng igen. Han vet ju inte vad raketer är och jag vet inte om han förstod att det var raketer som vi försökte att visa honom. Men är det nyårsafton så är det.

Så det fanns ingen lugn stund till att få till bloggen i går. Men så blir det vissa dagar.



I dag åkte vi till Vansjö med William. Ni skulle ha sett vad han krama sin mamma. Han är en riktig kram och puss pojke. Jättemysigt.
På vägen hem tvättade gubben våran smutsiga bil. Så nu får vi se hur det går med det i denna kyla. Även fast den står i garaget så är det ju inget varmgarage precis. Så vi håller tummarna för att det inte alla lås och dörrar fryser fast.



Kortet här uppe är på vår fadder familj vi har i Sri Lanka. På söndag åker "hjälporganisationen" ner till Sri Lanka med våra 5300kr för pappan i familjen som behöver göra en linsoperation. Håller nu alla tummar att det ska gå bra och ser nu framemot att kunna spara in mera pengar för att även få mamman i familjen avhjälpt. Både mamman och pappan är synskadade.

Nyårslöften har man ju haft förr men det som jag känner för i år och jag vet att jag har haft det förr. Att umgås mera med vännerna. Det borde man ju kunna hålla. Sedan finns det även saker som jag vill ha för mig själv.

GOTT NYTT ÅR ALLA

Kram Marie

5 kommentarer:

  1. Hej hej..
    Åh va mkt pengar du har samlat in till dem :)
    Då blir dem glada..
    Har lite loppis saker till dig om du vill ha så du kan samla in ytterligare pengar åt mammans operation.

    puss puss ifrån Alexander och mig..

    SvaraRadera
  2. Jaa förstår om det inte blir loppis förens Våren/sommaren.. hihi.. med tanke på vädret.. hihi..
    Men du får allt, ska bli storrensning här innan steffe börjar jobba elr eventuellt mot våren..

    puss, alexander hälsar

    SvaraRadera
  3. jag såg att jag hade match, jag ska kolla upp det.

    /Stefan

    SvaraRadera
  4. ja han är en riktigt kram o pusskille:) de e kul. å,jag önskade också att jag kunde hjälpa till med dom i sir lanka. men de får väl bli lite hjälp med loppis grejjerna=) hoppas vi ses snart igen.. puss

    SvaraRadera
  5. Tack för dina värmande ord i min blogg! Ja du har nog rätt. Man ska se positivt på allt.
    Så duktig du är som samlar in pengar till en annan familj. Det är något alla borde göra.
    Visst är det härligt med barn. De har alltid något upptåg för sig och man får aldrig vila när man har dem hos sig men ack så underbart det är!

    SvaraRadera