Startsida

fredag 23 januari 2009

Pyjamas halva dagen


23 januari 2009 dagens namnsdag Frej,Freja.


Idag var det visst lite orkeslöst här. Gick upp ca 12.30 men vaknade till en gång av telefonen vid 10 tiden.Men jag gick inte upp, för det brukar alltid vara någon form av försäljning fast vi har NIX. Jag kan bara säga det "HUR ORKAR FÖRSÄLJARE RINGA HELA TIDEN?" Alltså jag tror inte jag skulle kunna jobba som telefonförsäljare. Så när jag vaknade fanns det inte ork till att baka som jag planerad in i går. Men det kommer säkerligen mera passande dagar. Så jag började rensa i en korg som jag brukar lägga papper i som jag ska ta hand om senare. Ja SENARE kan man ju säga....vissa papper var från 2004. Jag kan ju bara säga att den korgen blev betydligt lättare att dra ut och in efter min lilla titt. Sedan på dammsugaren, plockat ur diskmakinen och plockat ihop ren tvätt. För att jag skulle få det lite trivsamt blev det en skiva med Bruce Springsteen - en favorit bit "Long walk home". Efter ha lyssnat kanske 2 gånger på hela skivan kom jag på att jag har ju mera favorit skivor. Så in i skivsamlingen och där hittade jag Matchbox. Jag gillar dess musik lite Rockar Billy stuk. Genast när jag hör deras musik längtar jag till sommaren och en tur med finbilen. Samtidigt kommer även en drömbild upp - kommer jag någonsinn att äga en egen Cadillac. Efter jag har läst singelpappan Björns blogg så behöver jag ju inte ha en egen bil. Men det känns bra i mitt sinne när jag kan drömma mig bort lite. Så jag sätter in en bild på just den modell av Cadillac som är min favorit, se här uppe. Det är den gröna bilen för de som inte visste det. Men jag kan ju säga att den rosa Bel Airen är inte dum den heller. Det är också en favorit bil. Men jag kan säkert köpa det när jag blir lottomiljonär - dock kommer det aldrig att inträffa eftersom jag inte tippar lotto.
Jahaja då misslyckades dagens middag också. Vi skulle lyxa till det med varmkorv till kvällsmat. Så glömde jag totalt bort. Så det blir att äta sprucken korv - men vad tusan gör det när man i alla fall har mat.
Puss och kram
Marie

3 kommentarer:

  1. haha,du kanske glömde korven för jag ringde:P

    SvaraRadera
  2. :) hihi bra med mat iaf hihih

    puss ses i morrn..

    SvaraRadera
  3. Haha..jaa reprisen på alexande ri tvn går nu på söndag :) *ler*

    du skulle nog passa bra på en sedel :)

    puss

    SvaraRadera