Startsida

lördag 3 januari 2009

Premiär för 2009 års kryssfrukost

3 januari 2009 dagens namnsdag Alfred, Alfrida.

Vi vaknade ca 06.30 i morse av ett ljud från bottenvåningen. Det är alltid otäckt när man vaknar av ljud. Hinner liksom inte fokusera på vad det kan vara för något. Jag sa till gubben att det kanske är en råtta. Så han pallrade sig ner till bottenvåningen. Efter ett litet tag tyckte jag att gubben hade "startat råttjakten". Jag ropar ner och undrar vad det var för något. Inget svar. Jaha då var det bara för mig att pallra mig ner också. I trappan ropar jag på honom och undar var han är. Här hör jag då från vardagsrummet. Han var inte på någon råttjakt kan jag säga däremot höll han på med tvätten! Ja...torkställningen hade gett upp. Vi kröp ner i sängen igen.

Klockan var ställd på 08.30. Så då var det dags att gå upp och tända en brasa i matrummet. Jag började även med att förbereda Melodikryssfrukosten. En stor kastrull med risgrynsgröt stod på spisen. Dukade fram bröd, goda pålägg, kaffe, te och juice. Fram med radion. På med P4, där det var ring så spelar vi. Ganska roligt att höra vad folk har att säga.
Åsa, Uffe och Johanna samt lilla Qumelus kom och vi kryssade galant hela krysset. Om någon har problem med krysset så har vi rätt lösning (ja...det är det vi tror i alla fall).

En promenad efter frukosten satt inte heller dumt. Även fast temperaturen visade på - 9 grader. På med långkalsonger , mössa och det sedvanliga naturligtvis. Helt underbart.
Åsa och Qumme hängde med.

Så har dagen sett ut i dag. Men jag kan även erkänna att både gubben och jag slumrade till lite i soffan. Jag kan ju passa på att säga att jag känner mig inte 100% frisk. Näsan rinner och jag tror att nu mot kvällen kanske det är lite feber också. Gubben nämde något om lite hals ont. Så vem vet det kanske är William snuvan vi har fått. Kommer det från honom så gör det absolut ingenting.

Resten av kvällen blir framför brasan och TV. Stjärnorna på slottet, Körslaget....det finns ett och annat som man faktist kan kolla på.

Må så gott nu alla så hörs vi.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Mysigt med melodikrysset/frukost :) hihi..
    jaa de e alltid lika roligt med att träffa släkten.. vi får ta och gå ut något på någon promenad alla vi barn med er och våra familjer.. :) de vore skoj..

    Krya på er båda två.. <3 puss

    SvaraRadera
  2. Härligt med melodikryssfrukost. Vi har haft det i släkten Andersson också men det är tyvärr alldels för sällan. Vem är Qumelus? Har de skaffat hund?

    SvaraRadera
  3. Typsikt att saker och ting ska gå sönder kl 6 på morgonen. Men så är de. De är säkert Willes förskylning ni har fått!!!! Trpåkit. Krya på er =) hihi,jag sa idag till wille "saknar du mormor och morfar"... då log han lite och sen gjorde han sådärra pussljud. haha,har ni pussats mkt så garanterar jag willebasiller:) PUSS

    SvaraRadera