Startsida

söndag 4 januari 2009

Ännu en ladda batteri dag


4 januari 2009 dagens namnsdag Rut. Grattis vår lilla hamsterängel!


Tänk vad skönt det är att vara ledig och inte göra någonting alls. För det är precis så vi gör jag och gubben. I dag har vi löst lite korsord, läst lite och kollat på film.

Problemet med sådana här dagar är att man glömmer lätt bort att man måste hålla sig till alla måltider. Man sover lite längre...så frukosten blir ungefär vid lunch. Sedan måste man få i sig lunchen också. Hoppsan man måste även äta middag. Ja....man gör ju ingeting annat än att stoppar i sig hela tiden. INTE bra. Fast det beror ju på vad man äter för något. Just nu rensar vi kylskåpet på både det ena och det andra. Måste nog handla lite i morgon.


Tack Magda för tipset om tofflorna. Synd bara att jag är så sällan på ICA Maxi. Men när jag åker dit ska jag kolla. Qumelus är Uffes och Åsas hund. Den har dom haft ett tag kan det vara 3 - 4 år. Jag är inte säker på den saken hur gammal han är men han har som sagt funnits ett tag.


Förkylningen är väl kanske på bättreingsvägen. Det är så skönt när man kan elda i braserna. Vi har runt +25 grader inne och ute är det ju -15. Så man vill knappt gå ut med soperna.


Nu blir det lite mera TV tittande.

Må så gott nu alla.

Kram Marie

P.S. Måste bara visa pälsen som min farmor sydde till mig när jag var liten. Kolla in där uppe! Tänk vad kreativa de var förr i tiden. Men de var väl tvugna att vrida och vända på varje krona som inte vi behöver göra precis. Det kanske skulle vara nyttigt för oss att prova på att dra till "svångremmen". Vem vet? D.S

4 kommentarer:

  1. Jättefin päls! Den ser ju inte ut att vara sydd på 60-talet. Jag tror förresten jag har mönster på 50-60talsklänningar. Från STIL tror jag de är. Ska snart upp på vinden och ska då passa på att kolla mönsterlådan. Jag hör av mig om jag hittar något intressant.
    Tack för tipset som sysidan. Har kikat in där.
    Måste ju tipsa dig om sewingpatterns.com. Där kan man köpa klädmönster från kända märken (Burda, Vogue bl a) samt ladda ner dem till datorn och skriva ut. Sen får man pussla ihop mönstret själv och klippa ut. Jättesmidigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. hej hej mammsen..
    vilken dag ska vi komma och fira dej då?? :)
    Steffe ska hjälpa magnus att flytta på lördag morgon, sem på em har han match. Men när Kommer de andra hem och firar dig?? :D

    Puss puss vi ses!!

    SvaraRadera
  3. Söt päls!:) å,är också avensjuk på att ni harde varmt o mysigt inne. jag fryser fast de är 22 grader bara. jag kanske också håller på bli sjuk? men jag hoppas inte de..

    SvaraRadera
  4. Ja,lilla Rut ja!!!! Haha,hon var en arg hamstertant. Men visst saknar man henne=) Hihi

    SvaraRadera