Startsida

fredag 2 januari 2009

Ännu en dag till att ladda batterierna


2 januari 2009 dagens namnsdag är Svea. Den enda Svea jag känner är en ängel - min mormor. Puss på dig mormor.


Vad ska man göra när man är ledig? Jo just det ladda sina batterier. Just det har vi gjort i dag gubben och jag. Började med att hämta in lite ved så att vi kunde ha det riktigt mysigt. Sedan en god frukost och lite korsord. Gubben gick ut en sväng i garaget. Mest för att klappa på Edseln tror jag. Tiden gick och vi små pratade om livet och framtiden över en fika. Tänk vad mycket man vill göra med sin tid. Men man måste göra upp små del mål för att klara det hela. Det är som med allt annat här i världen. DEL MÅL.


I morgon drar vi i alla fall igång Melodikryssfrukost. Det är så himla mysigt med dessa frukostar ska Ni veta. För dom som aldrig har hört talas om Melodikryssfrukostar kan jag bara säga så här. Vi är några goda vänner som gillar att kryssa och passar då på att träffas hos varandra och äta frukost över lite melodikryssande. Hur super bra som helst - man mår bra över att umgås.

Så i morgon blir det att ställa klockan och sätta på stora kastrullen med gröt.


Jag har även kollat runt bland mina stickmönster. Jag skulle kolla om jag hade något mönster på stickade tofflor. Vi har lite kallt på golvena. Så jag tänkte att det kan vara bra att ha dessa tofflor till främmande. Kanske någon har något bra mönster? Jag hittade nämligen inga bra mönster i mina gömmer. Ska väl kolla på nätet när tiden finns för detta endamål.


Nu är det dags för att äta lite kvällsmat.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Åh va fiffigt du är mamma, sticka massor med tofflor, de blir nog bra.. :) Hoppas du hittar ett mönster snart..

    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Mys med tofflor. Själv går jag omkring med sockor bara. Haha,men skulle också vilja ha tofflor. Sånna dära mysiga. Lill-Wille har varit busig idag. Busat hela dagen och bara vart go. Han somnade vid 19 tiden men sen råkade jag väcka honom. Så då vips ville han vara uppe och inte nog med de. Tiden vart inte 22,30 typ förens han somnade. Busis. Å,vill också vara med på frulle. Men typiskt att jag inte kan. Ska iväg till STHLM till tobebs faster som fyllde hör om dagen. Sen imorrn fyller vivvi.. Hm,jag vetr inte alls när vi ska komma. Kanske en helg ist? PUSS

    SvaraRadera
  3. ang tofflor måste jag tipsa om en liten "filt-påse" som man hänger på väggen. i den finns 5 par tofflor i strl 39-45. kanonbra! finns på ica maxi och kostar 129 kr.

    SvaraRadera