Startsida

tisdag 6 januari 2009

Mycket pyssel


6 januari 2009 dagens namnsdag Kasper, Melker, Baltasar.


I dag stod väckarklockan på 08.30. Kanske inte världs tidigt men lite mjukstart efter så långledigt. Gick upp och handarbetade lite. Jag ville ju inte börja stöka för mycket eftersom gubben ville sova lite längre. Men när klockan var runt 10 då ville min mage ha frukost. Ropade på gubben om han ville äta samtidigt. Vilket han ville. Det är alltid mysigt med lugna, stilla och goda ledighetsfrukostar.

Efter det var det dags att pyssla lite. Jag bakade några kakor och sedan pysslade gubben och jag ihop en present till en mycket god vän. Roligt med lite överraskningspresenter.

I dag tycker jag att klockan går fortare än någon annan dag på ledigheten. Men så är det väl när man har mycket att stå i.

Tack Magda! Jag ska prova nästa gång det är dags att lägga in en bild. Man lär så länge man lever!

Självklart ska jag hjälpa både Willemannen med tårtor och Alexanderpojken med dop planering.

Willes mamma ville ha mazipantårta....men undrar vad Wille vill ha? Kanske måste göra två olika. Mazipantårta och marängtårta. Ja , ja det visar sig. Alexander pojken vad vill du bjuda på vid ditt dop? Wille hade ju pastasallad efteråt- blir det bra eller önskas något annat?


Måste ju bara göra lite reklam för vad som händer på landsbygden. Den 30 januari kommer trubaduren Andreas Deborg spela på "After work kväll" i Faringe bygdegård. Läste detta i Lokal Svepet. Måste säga att jag fick "gås hud" när han sjön på Johannas & Mickes bröllop. Ska höra med gubben om vi kan göra ett besök till denna tillställning. Roligt att landsbygden lever! Mera sådant gillar jag.
Bilden uppe är taget från Knutby station ....där vi nästan bor. Stationshuset är det första man ser det ljusa huset. Bakom det låg Knutby hotell.....fint värre. Hotell i Knutby. Förr i tiden gick det ju inte att ta sig så snabbt som idag precis. Vi har i alla fall jordkällaren till hotellet. Där de förvarade vin och dyligt. Roligt med histora.
Nu ska jag gå och steka leverbiff. USCH ...säger nog många. Men det är riktigt gott.
Många kramar på Er alla ute i etern.
Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Hej mammsen..
    Jo jag o steffe snackade om att vi ville ha pastasallad och mormors mangodressing på dopet.. så de skulle vara jätte bra :) Hihi..
    Pusss pusss

    SvaraRadera
  2. Ja den där after-work-kvällen funderar vi också att gå på. Adde är ju så grymt duktig. Mojje också.

    SvaraRadera
  3. hihi,maziparntårta går bra.. men vi pratatde på telefonen. egentligen spelar de ingen roll vad de är för tårta. bara de blir någon:) hihi

    SvaraRadera