Startsida

måndag 5 januari 2009

Kylan finns kvar ute - värmen finns kvar inne!





5 januari 2009 dagens namnsdag är Hanna, Hannelse. Så grattis mitt kusinbarn Hanna.


Det är så många som har till nyårslöfte att de ska gå ner i vikt. Bla mina två tvillingtjejer. Jamen ....vad tusan tänk på dessa ord " Oroa dig inte för vikten det är bara en siffra". Självklart ska man väl ta och tänka både på vad man stoppar in i munnen och vad man gör för dagliga motionsuppgifter. Äta sunt och röra sig mera då tror jag att allt funerar. Sedan måste man ju säga att har man varit gravid tar det ju ett tag innan kroppen ställer om sig igen. Följer man bara det gamla tricket att ta halva tallriken med grönsaker(välj då det billigaste grönsakerna för årstiden, vilket kan vara svårt eftersom det mesta är dyrbart. Men vitkål, morötter och broccoli är kanske inte så himla dyrt. Man kan ju woka grönsaker som är himla gott). Lycka till!


I dag så var det dags att bädda rent i sängen. Min snälla mamma och pappa har köpt oss flanellakarn. Hur mysigt som helst att krypa ner i sängen måste jag säga. Sedan en tripp till ICA och handlade lite mjölk, turkiskt peppar (aja baja inte lördag),margarin, bröd och så lyxade vi till det med lite gravad lax. Vi tog en extra sväng runt om i närområdet där vi bor. Gubben har nämligen kollat in på nätet om just vårat område. Han hittade många fina bilder. Sedan hittade han bilder på flaskettiketter på bla smultronlemonad från ett läsedrycksfabriken som har funnits inte långt från oss. Kolla in uppe. Jag måste lära mig hur man klipper in bilder typ efter ett skrivet stycke. Ja, ja det kommer väl det med.

I morgon blir det nog dags att ställa klockan för att vänja sig av med dessa underbara sovmornar. Onsdag är det ju dags att arbeta igen. Det har ju varit fantastiskt skönt att bara vara. Så i morgon blir det nog lite bakning för helgens firande av en "viss person". Gissa vem?Man måste ju ha något att bjuda på.

Nej nu blir det lite film och sedan kvällsmat.

Må så gott alla "kottar"

Kram Marie


3 kommentarer:

  1. Jajamen du fyller ju år så då kommer vi o firar dej :)
    Vi åt också lax fast vanlig med potatis.. mums.. :)

    :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte svårt att klippa in bilder. Skriv texten, lägg till bilden som vanligt och så klickar du 1 gång på bilden och drar den dit du vill ha den. Jessica eller Jannice kan säkert visa dig om min förklaring var luddig.
    Härligt med Ica så nära. Tur att lanthandeln fortfarande finns.

    SvaraRadera
  3. hii,ja vem kan de va som fyller. du kanske?=) hihi,jo,tämnkte fråga om du ville baka en tårta till wille den 17e? för jag vet inte om ja ska beställa lr ej.. de känns lite dyrt just nu o beställa o mina tårtor blir inge vidare. vill ha en grön marsiparn tårta om de går för sig!=)

    SvaraRadera