Startsida

måndag 12 januari 2009

Kort dag och troligtvis en lång natt

12 januari 2009 dagens namnsdag Frideborg, Fridolf - Grattis Lilla Fridolf!!!





Det var svårt att sova i natt eftersom det blåste och hade sig. Så det blev inte så mycket sömn för mig eftersom jag somnade säkerligen någon gång mellan 00.30-0045. Vaknade till runt 06 draget, men slumrade till och gick sedan upp runt halv 9.


På med kläderna och tog en buss till stan. Skulle byta mitt busskort som hade börjat krångla igen - tredje gången sedan november. Jag har ju ett årskort och förra året var det inga problem alls. Men sedan de gjorde om detta med zoner hit och dit har även korten sämre kvalite. Jag frågade faktist om de. För jag ville försäkra mig om att jag inte handhar det på felaktigt sätt. Men så var inte fallet.


Jag skulle även passa på att köpa mig nya BH:ar. Tänk att det alltid är lika svårt att få till dem så de sitter som "hansken på handen". Jag har alltid stora problem. Men jag kom hem med 3 st BH:ar, en sport BH, två par byxor och en blus. Inte illa vill jag lova.


När jag väl var hemma igen måste jag stoppa något i magen och sedan slänga mig på sängen igen. Men det kändes inte som att jag fick sova något, fast jag tror att det blev nog några minuter i alla fall. Ja, ja sov får man göra senare.


Måste även passa på att säga till Magda att visst är det skönt när barnen fyller på samma dag. I alla fall när de bor hemma. Men sedan blir det porblem - för man vill ju fira båda samma dag. Men det löser sig alltid.



Nu blir det lite att umgås med gubben innan nattpasset kommer.

Må så gott alla gran och tall kottar. Vi hörs

Kram Marie

3 kommentarer:

  1. Oj, det var bra shoppat!
    ja, det blåser som fanken här också. Tyvärr bor vi i ett dragigt hus så det fläktar bra vid fönstren.
    Funderar på om jag är en gran- eller tallkotte. Tall får det nog bli, den känns liksom mer kvinnlig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej mor..

    va bra att du hitta nått, har alltid problem att hitta byxor, vissa får man inte alls på sig,, och vissa bara hänger i baken :( men så småningom hittar man några och då är dem istället dyra..

    Jag hade också svårt att sov i natt, somnade vid kanske .02 tiden tror jag..

    pusss

    SvaraRadera
  3. de var ju trevligt att du jhittade lite kläder=) alltid kul att handla lite nytt ju.. hoppas nattpasset kommer gå bra=) gabriella har inte hört av sig så jag antar att jag inte ska jobba denna vecka.du kanske kan kolla min mail på jobbet varje dag om de är något ifrån henne så jag inte missar något.. tänk att wille är snart 1år... coolt hur fort allt går. ses på lördag. jag längtar! ni ska få ett jättesöt kuver med en plutt i:)

    SvaraRadera