Startsida

söndag 25 januari 2009

Helgen går fort


25 januari 2009 dagens namnsdag Paul, Pål -
Grattis Filippas marsvinsängel!
Som vanligt går helgerna för fort, fast jag tycker att jag är ledig hela fredagen och hela måndagen.
Men det ska väl vara så.
En bild på William i hans nya säng han fick av oss i födelsedagspresent. Den var jättefin. Hoppas att han tycker att det är mysigt att sova i den.
I går lördag var vi på den årliga julgransplundringen hos min faster & farbror. Det är alltid lika roligt att komma dit och träffa alla släktingar på min pappas sida. Sedan är det så himla bra ordnat allting tycker jag. Med jätte god mat och fika. Samt att det är roligt med paketleken. Alla tar med ett paket och lägger på bordet. Sedan får alla slå två tärningar. Får man två lika -väljer man ett paket. När alla har fått varsitt paket. Öppnar man dem. Sedan går man bordet runt med dessa tärningar igen och på tid. Tiden bestämmer man från början. Sedan om man får två lika så kan man ta paket av någon annan. En kan tex ha 3 paket och en annan kan bli utan. Men det är himla roligt. Sedan är vissa paket mera gångbara än andra - i år var det Yatzy och Hubba Bubba tuggummi. Mycket roligt. Men jag fick inget paket alls -men jag säger som Jessica att det är mest roligt för barnen.
Jag tycker att det är lite synd bara att vi kusiner inte träffas oftare. Men det är väl så alla har sitt. Men det skulle vara roligt att träffas tycker jag. Hoppas att någon av de andra tycker lika dant.
Vi fick i alla fall William med oss hem efter julgransplundringen. Föräldrarna ville vara lite lediga och vara lite med kompisar. Men vad gör väl det. Det är ju hur mysigt som helst att ha sina barnbarn. Fast han somnade i bilen hem och vaknade när vi skulle bära in honom. Jag försökte att natta honom direkt igen med en nappflaska och ny blöja. Men inte ville han sova inte. Så han fick allt vara uppe med oss en stund. Inte gjorde det oss något. Men kl 23.30 gick jag och lade mig. Då somnade även William.
En liten bild från julgransplundringen ska Ni också få se. Vad sägs om denna med MYCKET GODIS PÅ BORDET!!! Alexander så klart är söt som godis.
Må så bra alla!

Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Jaa wille är nog som sin mamma, uppe på kvällarna och sover sött på morgonen.. :) hihi
    mkt trevligt igår..

    Ni får ta o träffas du o dina kusiner :)

    puss

    SvaraRadera
  2. Hihi,söta så busisar på bilderna.. Tusen tack för att vi fick vzara barnlediga. puss

    SvaraRadera