Startsida

söndag 18 januari 2009

Gubbens egen julgransplundring


18 januari 2009 dagens namnsdag Hilda, Hildur.


I dag har vi varit en sväng till Almunge på födelsedagskalas. Det var gubbens "plast pappa" som fyllde år. Vad köper man till en som fyller 68 år? Inte roligt att köpa blommor till gubbar tycker jag. Ingen chokladask till en som inte ska äta sådant. Så vi tog ett besök i Konsum och köpte en korsordstidning och en pocketdeckare. Han blev nöjder. Fattas bara annat. Träffade även Jocke, Helen och Linnea ( ja henne såg vi bara till en liten snabbis....stackars henne hon hade feber och låg på soffan).

Sedan bar det väg hem och fixa till lite kvällsmat. Då tyckte gubben att det var dags att ta ner julgranen. Så han hade en egen julgransplundring kan man säga....någon godispåse fick han dock inte men jag tror han är glad ändå. Så nu har vi städat ut julen så när på en gammal tomte som måste repareras.

Sedan har jag gjort några dagliga besök i olika bloggar. När man läser både mina tvillingtjejers bloggar så får man en tanke ställare. Ja...jag kan ju säga att det gäller inte bara dem. Utan det är nog många som har det tuft just denna vecka som kommer med sin plånbok. Så nu har jag bjudit in dem hem till oss för att få gå min "budgetskola". Jag vet att jag har haft det för våran största dotter och hon brukar klara sig väldigt bra. MEN nu ska man ju inte jämföra med en som har en bra lön varje månad , med en som bara jobbar som timmanställd och en som tar ut föräldrarpenning. För försäkringskassas borde byta namn tycker jag för de är ju usla på att betala ut sin pengar. Men rätt inställning har de i alla fall - Tak över huvudet och mat på bordet!
Måste tacka Magda för mönstrena. Men den klänning som jag hade tänkt mig är i stil med Olivias klänning i Grease. Så om du inte vill ha dina mönster åter så behåller jag dem tillsvidare.
Kasta inget mönster. Jag kan ta de med byxorna också om du vill bli av med dem. Men som sagt om du dyker på något klänningsmönster så säg bara till.
Ska nu umgås lite med TV och gubben tror jag.
Må så gott alla kottar.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Hihi.. bra med budget skola tycker jag.. jag tror inte jag och jannice fattar egentligen vart pengarna tar vägen.. men nu försöker man spara så gått det går, men föräldrapenning är inte det bästa betalt.. så man kanske ska börja jobba extra snart :)

    Skönt att ha tagit ner julsakerna :) Puss mammsen

    SvaraRadera
  2. Olivia i grease har en fin klänninG! vad ska du göra för klänning?=)

    SvaraRadera