Startsida

torsdag 15 januari 2009

Förvirrat troll - eller vart tog veckan vägen?




15 januari 2009 dagens namnsdag Laura, Lorentz




Jag kan bara säga att man blir lätt förvirrad på dagarna när man jobbar natt. Min arbetsvecka är redan slut! Allt känns lite konstigt när man börjar kolla vilken dag det är. Sedan är det väl lite extra speciellt just denna första nattvecka. Eftersom jag var tvungen att gå på utbildning i dag torsdag kl 13. Ja men....tänk Er själva jag jobbar ju natt. Slutade i morse vid halv sju blecket fick sedan prova på mina föräldrars "bed and breakfast". Tänk vad bra att de bor så nära - men synd att de måste gå upp så tidigt. När jag kommer dit på morgonkvisten så stod frukostbordet dukat. Kröp ner i sängen och sov runt 5 timmar. Klev upp tog en dusch och ut till lunchbordet -köttsoppa med färskt inhandlat bröd. Sedan iväg till jobbet med en matlådekasse i handen. Snacka om service!




I går började jag att anväda en utav mina nyinköpta BH:ar. En lila till färgen....både min och gubbens favorit färg. Klipte då bort prislappen och där fanns även en annan lapp med texten " More room to be a woman - that´s xlnt". En bra mening tycker jag. Så då vet Ni att jag drar just det....lite större. Men vad tusan. Det är svårt att få en fotomodelskropp i alla fall min ålder. Men det skulle räcka med att behöva slippa en russinmage för min del. Men man får väl börja jobba på det. Tänka på vad man stoppar in i munnen, Tänka på att få in vardagsmotionen och veckomotionen och sist men inte minst svårt att tänka sig att bara äta lördagsgodig. De 3 Tänken!


Så jag bjöd in min ena dotter på en morgonpromenad och frukost framför brasan i morgonbiti. Men hon visste inte riktigt vilken tid hon skulle komma för hon och en vännina skulle dricka lite vin. Jamen vad tusan det är väl ändå torsdag! Men så kan det vara i detta avlånga land när man är tvungen att jobba på helger.
Där uppe ser Ni bilder på dels våran hundängel Whoopie och sedan Jannice som ser ut att fundera på något.
Jaha då kanske man skulle umgås lite med gubben också.
Puss & Kram vi hörs.
Marie

3 kommentarer:

  1. Haha, ja, jag sitter faktiskt också och dricker lite vin. Fast bara lite, jag ammar ju fortfarande.
    Skönt med ny behå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. :) hihi,vilken fin bild du har. Nu ska ja sova.. upp med tuppen imorrn. vilken service du fick av mormor o morfar=) puss

    SvaraRadera
  3. Hej hej.. söta whoppan o janni..
    ma längtar efter whoopie, hon var en underbar hund :)

    Mormor och morfar serverar hela tiden :) dem är otroligt söta :)

    Puss

    SvaraRadera