Startsida

fredag 16 januari 2009

Frukost vid brasan


16 januari 2009 dagens namnsdag Hjalmar, Helmer


Jag bjöd över våran största dotter på frukost vid brasan i dag. Det satt ju inte fel när det var -10 grader ute. Sedan tog hon, jag och hunden Bianca en promenad. För jag kan ju säga att frukosten blev en brunch - eller vad det nu heter. Hon kom nämligen inte förens vid 10 tiden.

Det tyckte jag var bra för då hann jag göra iordning Williams tårtbottnar, tvätta två maskiner och göra två stycken broccoli och skinkpajer.


Efter promenaden blev det en fika och en mysig pratstund. Samt att lilla Bianca som älskar värmen låg på en filt framför brasan. Kolla in bilden här uppe. Det är när Bianca är hos oss i somras. Kan man inte sola ute så får man sola inne.


Sedan blev det kvällsmat och hemresa för dottern. Jobbet väntar i morgon för henne.

Så nu blir det lite kolla TV och varva ner. Kanske man t.o.m kan göra lite popcorn.

Puss o kram alla tall o grankottar.

Ha det bra och ta vara på livet.

Marie

5 kommentarer:

  1. åh mysigt det lätt =) hihi..
    söt bild på lilla hajen :) HIHI..


    Puss

    SvaraRadera
  2. Oj, hinna med så mycket saker före kl 10. Så duktig du är!
    Jättefin liten vovvsing!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Så himla fin bild på min lilla prinsessa Bianca:)
    Tack för igår underbara föräldrar!
    Puss Jeanette

    SvaraRadera