Startsida

torsdag 8 januari 2009

En tankeställare

8 januari 2009 dagens namnsdag Erland

Jag skulle ta och hälla upp ett paket tvättmedel i en burk som jag brukar ha tvättmedel i. Då läste jag på paketets topp "TÄNK - allt du släpper ut kommer tillbaka. Tänk ett steg längre. Välj miljövänligt för barnens, jordens och din egen framtids skull". Nu kanske Ni tycker att det var väl inget konstigt. MEN för mig kändes den första meningen mycket starkt - ALLT SOM JAG SLÄPPER UT KOMMER TILLBAKA. Jag vill inte göra reklam men jag kan säga att jag har precis gått över till detta tvättmedelsmärke och det lucktar jättegott. Jag tror att jag har blivit lite mera påverkad av alla sorters sopsortering. Vet inte vad det beror på - barnbarnen kanske.
Det är bra att börja dra sitt strå till stacken.

Varför vaknar man en halvtimme före innan klockan ringer? Jag menar ska man gå upp kl 04 så är kl 03.30 MYCKET tidigare och viktigt att få sova. Men nu är det bara en dag på ett tag som jag ska gå upp så tidigt. Från måndag blir det till att vara nattuggla. Hoppas att det går lika bra som det gjorde förra gången. Lite tråkigt är det ändå att byta arbetskollegor - så nu Carola får vi språkas vid på detta sätt om våran gemensamma bloggintresse " Vägen från 137 kg". NU ELLER ALDRIG - HON KUNDE VARFÖR KAN INTE VI????

Tusen tack Magdalena för att du har kollat på dina mönster. OM du kommer ihåg att ta med dem lägg dem gärna i våran brevlåda. Så lämnar jag det åter till Jessica så får hon lämna till dig. Plus den boken som hon hade lånat naturligtvis. Ska påminna henne om.

Natti natti
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Ja, det är ingen fara. Hon fick boken idag och jag ska inte planera något dop eller namnfest än på ett tag så hon kan låna den ett tag.
    Ja visst är det dags att vi börjar tänka till ang miljön. ska kolla på tvättmedlet och diskmedlet jag också. Blir ju lättare och lättare att få tag på miljövänliga och ekologiska produkter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. :) hallå hallå..
    hoppas de går bra att jobba tidigt denna vecka. :)

    Vi ses på lördag puss, hälsa till pappsen.

    SvaraRadera
  3. vi ses imorgon!:) nu ska ja sova.puss

    SvaraRadera
  4. grattis på födelsedagen mamma; mormor och svärmor!!!
    PUSS

    SvaraRadera