Startsida

söndag 28 december 2008

Roligt värre med detta morderna


28 december 2008 Dagens namnsdag är Benjamin - det finns bara en Benjamin som jag vet om och det är Benjamin syrsa i Pinocchio filmen så grattis!




Oj vilket mottagande att börja med att blogga. Roligt värre! Måste säga att det var mycket roligt att Magdalena skrev några rader. Tyvärr mindes jag inte dig utan var tvungen att skika in på din blogg.


I dag tänkte gubben och jag gå våran underbara runda på gamla järnvägsvallen. Men efter en extra koll på termometern så sa vi att vi stannar inne och eldar i stället. Man ska ju inte överdriva med att röra på sig när man inte är van. Men gubben sa så här härom dagen : "Man är ju mycket piggare nu när man rör på sig". Tänk att det är så även för vuxna ATT man måste göra saker själv för att inse att så är det. Det spelar ingen roll om alla säger åt en att man blir piggare man måste prova själv. VARFÖR är det så? Kan man inte bara lyssna!!

Så jag tog mig i kragen och slängde in en maskin med tvätt istället. Sedan gjorde jag iordning en kladdkaka till kvällen när det vankas besök. Inte illa vill jag lova. Jag har nämligen sagt åt "pratjuntetjejerna" att komma över på lite fika. Vi har inte träffas på hela hösten. Jag fattar inte riktigt vart tiden har tagit vägen - men den bara försvann. Säkert många med mig som tycker så. Det måste man ju ändra på nu.
Längst upp då denna sida ser ni "livets efterrätt" nämligen William & Alexander. Helt underbara små kryp. Både gubben och jag är jätteglada att de finns och att allt kommer att gå bra i framtiden för dessa två prinsar.
Jag måste bara säga att jag är lite förvånad över att jag klarade av att sätta in bilden - men alla barn i början. Träning är det enda som hjälper! Så träna på med allt som Ni är halvdåliga på till slut kommer det att fungera kanon bra.
Kram Marie




3 kommentarer:

  1. Va roligt att du också har skaffat dig en blogg. Precis vad jag med har gjort. Jessica tyckte jag skulle blogga lite.

    Tack för julklapparna.
    /Stefan

    SvaraRadera
  2. Mums med kladdkaka, och din är ju också den godaste jag vet!! Nu blev man allt sugen.. :)
    Roligt och läsa din blogg :)

    Jag var ute på promenad, men ångrade nästan att jag gjorde det, för det var så kallt.. De var runt -6 grader.. burr.. Men jag klädde på mig iaf :)

    Puss på dej mammsen

    SvaraRadera
  3. Ja, det är bara att kika in i min blogg så mycket du vill. Det var ju Jessica som fick mig att börja blogga.
    Inte så kul att tvätta men det är skönt att ha det gjort.
    Så underbart fina barnbarn du har!

    SvaraRadera