Startsida

tisdag 30 december 2008

Årets näst sista dag

30 december 2008 dagens namnsdag Abel, Set .

I dag blev det en resa in till Uppsala för att besöka Willys. Lite mat måste man ju ha.
Samt i morgon får vi taccobesökare. Trevlig.
När vi ändå var i Uppsala mötte Jannice, Tobbe och William upp hos mina föräldrar.
Gubben och jag ska ju vara barnvakt till lille Wille. Så hem åkte vi med barn, barnvagn, blöjer och mat. Tänk vad mycket saker man måste ha till allting.
Så jag plockade upp matvarorna och gubben gav Wille lite mellanmål.
Sedan kan vi säga att vi har inte suttit på rumpan mycket - vilket energiknippe. Det är ju bra. Men man glömmer hur det var när våra tjejer var små. Men allt ska ju undersökas och utforskas. William är väldigt söt när man säger till på skarpen "Aj, aj" då skakar han på huvudet och säger något liknande aj, aj. Tänk vad det förstår fast de bara är små kottar!
Så i kväll blir det tidigt i säng så man orkar med morgondagen.
Plus i kanten till min vän Anette - hon kan redan det där med källsortering av värmeljus.Hon säger att hon har gjort det i flera år. Det tror jag också. För hon är duktig på mycket. Det känns jättebra. Är det någon som har flera tips om källsortering? Jag skulle behöva sortera andra saker än sopor. Tillexempel dessa förbaskade dukar som man har. Men det får väl bli en loppis i framtiden.
Må så gott nu alla så hörs vi snart igen.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Carin coh Roger skänker mkt till Röda korset (där skänker man allt möjligt).. Eller till loppis, jag har lite loppis saker jag med.. som du kan ta.. :)

    Puss

    SvaraRadera
  2. jag har plockat ihop en hel papperskasse med massor loppisgrejjer dukan ta :) massor sakersom man inte ens anväder eller så. oj,saknar lillen mkt. hoppas han inte är allt för busig.. pussa honom ifrn oss:) puss

    SvaraRadera