Startsida

lördag 27 december 2008

Början på det nya moderna

27 december 2008 dagens namnsdag är Johannes och Johan -Grattis alla!



Hej alla!



Jag tog mig i kragen och tänkte att detta med blogg kan man väl klara själv. Så vi får väl se hur det blir med den saken. Annars har jag två bloggande döttrar som säkerligen måste hjälpa mig med att fixa till detta Kotteland så att det blir mysigt. Nu funderar väl säkert många vad man kan hitta på ett sådant namn på en blogg för.

Historien kanske är lite långsökt men i mina tonårs år var mitt smeknamn Trollet. Allt detta pga att mitt hår var stort, lockigt och flygit. Man kanske inte gillade det just då men det är ju ett tag sedan nu. Så vad spelar det för roll. Då tänkte jag att troll kanske bor i ett kotteland. Så gick mina tankar. Plus att jag bor inte långt från en skog som känns lite trollik, där finns det många kottar. Nog om detta nu.

Jag ska berätta lite om mig själv. Mitt namn är Marie och fyller 46 år i början av januari. Jobbar inom tillverkning av läkemedel i Uppsala. Är gift med min tonårskärlek Jimmy och vi har fått tre underbara tjejer tillsammans. Först ut kom Jeanette sedan kom tvillingarna Jessica & Jannice. Jeanette har en ur söt liten hund vid namn Bianca. Jessica har två katter, en myspysig hund vid namn Ella samt en prins som är ett av mina två barnbarn, Alexander. Jannice har dock inga husdjur men en prins vid namn William. Både Alexander och William är livets efterrätter ska jag säga. Synd bara att man inte har mera tid för dem. Måste se till att få detta. Vi bor ca 3,5 mil utanför Uppsala i vårat lilla paradis. Här har vi bara bott sedan februari 2008 och innan dess bodde vi lite närmare Uppsala.
Här är tyst, lungt och mycket skönt. Fast ändå inte ensamt. Landsvägen går utanför och en granne inte långt från oss. Helt underbar natur och en stört skön trädgård. Men ett och annat litet pyssel finns det att göra både inne och ute. Man måste ju sätta sin personliga prägel på det hela.
Håll till godo med denna början och vi ses.
Kram Marie

4 kommentarer:

  1. Hej hej mamma.. Va kul att du skaffa dig en blogg nu!!! :) De va roligt..
    De blir mer tid för barnbarnen sen, du ska inte känna dig ledsen för det.. Det är mkt man gör hela tiden, så de är ju inte lätt att hinna med allt. Mamma jag tycker du är duktig som fixar och donar mkt ändå.. Vi alla barn och barnbarn får ta och träffas någon helg och spela spel,mysa och umgås lite..

    Pussa pappa ifrån oss..

    Puss Jessica& Alexander..

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du skaffat dig en blogg Marie! Jag har ju följt Jessicas blogg länge nu och har även en egen.
    Vi har faktiskt träffats du och jag. På Johannas och Mikaels bröllop i somras. Jag var gravid då så du kanske kommer ihåg mig?

    SvaraRadera
  3. skojjigt att du skaffade en blogg. wille pekade på bilden när han såg alexander o han:D

    SvaraRadera
  4. skojjigt mecd bloggen.w ille pekade på bilden när han såg den:D

    SvaraRadera